Opit 12 viikon kurssilla toimivan menetelmän painonpudotukseen? *Voit silti nauttia elämästä painonpudotuksen aikana!

Saat ateriarytmin ja annoskoon haltuun? *Saat näiden avulla jo 2 viikossa virkeyttä ja parempaa jaksamista arkeen! 

Tiedät kurssin jälkeen, miten koostat ruokavalion, jotta pystyt paremmin pitämään kohtuullisen annoskoon ja tasaisen ateriarytmin?

Opit laittamaan sisäisen motivaation ohjaamaan muutoksen tekemistä, jolloin sinulla on paremmat edellytykset saada muutoksesta uusi normaali arkeesi.

Verkkokurssiin sisältyy kurssialustan ja materiaalien sekä videoiden lisäksi 45 minuutin sparraus puhelimella (arvo 97 €), jolloin saat ravitsemusasiantuntija Ninnalta lisää tukea kurssilla etenemiseen.

Verkkokurssiin sisältyy SALLIVA Ruokavalio™ Tsemppiryhmä facebookissa, johon voit jäädä verkkokurssin jälkeen toteuttamaan opittua arjessa ja saamaan ryhmätukea pidemmäksi aikaa.

12 viikon verkkokurssi hinta on 225 € sis. alv 24%

Sinä olet tärkein! 

MITÄ 6 ASKELTA SISäLTäVäT?

  • ASKEL 1: OPI SOPIVA ATERIARYTMI, NIIN VATSASI KIITTää JA UNIRYTMI PARANEE  
  • ASKEL 2: ENNAKOINTI JA JOUSTAVUUS, OPI PITäMääN ATERIARYTMI MYöS LOMALLA JA VAPAAPäIVINä  
  • ASKEL 3: OTA ANNOSKOKO HALTUUN JA LöYDÄ ITSELLESI SOPIVA PAINO  
  • ASKEL 4: ONNISTU EROTTAMAAN, MIKä ELINTARVIKE PITää SINUT PIDEMPääN KYLLäISENä?  
  • ASKEL 5: OPI VäHENTÄMääN VIIKON ENERGIAMääRää OIKEISTA KOHDISTA, NIIN ONNISTUT TAVOITTEESSA (PAINONPUDOTUS)  
  • ASKEL 6: ASETA SISäINEN MOTIVAATIO YKKöSEKSI, NIIN PEILISTä KATSOO HYMYILEVä SINä  
Tule mukaan verkkokurssille hintaan 225 €

Tässä ajatuksia, mitä joillakin se ainainen laihduttaminen voi herättää ja Ninnan vastaukset kysymyksiin:  

"Kannattaako minun aloittaa laihduttamaan tai kokonaisvaltaisempi elämäntapamuutos, en kuitenkaan jaksa sitä pitkään, kun mulla ei ole tahdonvoimaa?" (Ninnan vastaus -dieetti ajattelua, ei oikeastaan ole ruokavalion parantamisen ja elämäntapamuutoksen kanssa mitään tekemistä.)  

"Tavoitteenani on pudottaa painoa 10 kg parissa kuukaudessa, jotta näytän hyvältä sitten juhlapuvussa, mut ei kai ruokavaliota niin hirveesti tarvitse miettiä, jos liikun vaan paljon?" (Ninnan vastaus - usein pelkkä liikunta ei auta painotavoitteessa, mutta usein kun muuttaa ruokavaliotaan paremmaksi, niin johan liikunta/liikkuminenkin soljuu helpommin.)  

"Jos syön tosi vähän tai jos lopetan syömästä kunnon ruokaa, niin sitten saavutan tuloksia painoon tai virkeän olon, jota tavoittelen?" ( Ninnan vastaus -klisee...syömällä laihtuu pitää usein paikkansa, ateriarytmi ja annoskoko ovat asioita, joihin kannattaa kiinnittää ensimmäiseksi huomiota. Usein välipalatyyppinen syöminen tuo sinulle enemmän energiaa kuin se tavallinen ns. kunnon ruoan syöminen.)  

"En kyllä jaksa mitään hidasta muutosta vaan vedän pikadieetin tähän alkuun, niin voin sit taas syödä 2 kk:n päästä rennommin? (Ninnan vastaus -eiköhän näiden pikadieettien ja muiden ehdottomien ja tiukkojen ruokavalioiden tulokset ole jo jokainen nähnyt. Sopivan rennosti voi syödä silloinkin vaikka olisi tavoitteena pudottaa painoa tai on aloittanut elämäntapamuutoksen. Myös kulkemasta matkasta tulisi nauttia, eikä vain odottaa tietyn päämäärän saavuttamista.)  

"Mistä muutoksen sitten kannattaa aloittaa?" (Ninnan vastaus -jostain sinulle helposta ja oleellisesta, sinun arki huomioon ottaen, katso alla oleva listaus Miten, Miksi ja Milloin?)  

Lue seuraava 12 vinkin listaus, jos haluat päästä painonpudotuksessa tai kokonaisvaltasemmassa pelämäntapamuutoksessa hyvään alkuun?  


 

 

SALLIVA Ruokavalio™ - 12 vinkkiä parempaan arkeen! (elämäntapamuutoksen aloittamiseen!)

  • Mistä kannattaa aloittaa ruokavalion parannus? (listan 1.2.3.) Mitä minun on hyvä huomioida arjessa, ennen muutosten tekemistä? (4.5.6.) Miten pidän mielen virkeänä painonpudotusta tai kokonaisvaltaisempaa elämäntapamuutosta tehdessä? (7.8.9.) Miten saan muutokset mahdollisimman pysyviksi arkeeni? (10.11.12.)  


  • 1. NAUTI KUNNON AAMUPALA 2. NAUTI VÄLIPALA ILTAPÄIVÄLLÄ 3. NAUTI ILTAPALA 1-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa
  •   4. NUKU VIIKOSSA RIITTÄVÄSTI 5. HUOLEHDI, ETTÄ LEPO JA LIIKE (sis. liikunta, liikuskelu, työ, vapaa-aika, harrastukset, yms. menot) OVAT ARJESSASI TASAPAINOSSA 6. HUOLEHDI, ETTEI STRESSITILA JATKU PITKÄÄN  
  • 7. SYÖTKÖ RIITTÄVÄSTI? Ettei illan mieliteot johdu siitä, että olet päivän aikana syönyt liian niukasti? 8. TOTEUTA SOPIVA ANNOSKOKO MYÖS HERKUISSA 9. OSAATKO EROTTAA, MITKÄ ELINTARVIKKEET PITÄVÄT SINUT PIDEMPÄÄN KYLLÄISENÄ? (mm.kuitua, proteiinia, rasvaa sopivasti) 
  • 10. Ota elämäntapamuutosta tehdessä ->>>YKSI PIENI MUUTOS KERRALLAAN oikeaan suuntaan 11. ÄLÄ VÄHENNÄ VIIKON ENERGIAMÄÄRÄÄ LIIAN PALJON 12. MUUTOS ON ITSESTÄ LÄHTEVÄ TARVE ELI OLET SISÄISTÄNYT ASIAN (painonpudotuksen/elämäntapamuutoksen) MERKITYKSEN ITSELLESI  

Pidätkö sinä näitä asioita tärkeinä? Jos vastasit kyllä, niin SALLIVA Ruokavalio™ on juttusi! Lähde mukaan Sallivan 6askelta järkevään painonhallintaan verkkokurssille tai katso muita Sallivan palveluita >>tästä 


  • Sallivan 6askelta järkevään painonhallintaan -verkkokurssi kestää 12 viikkoa, jonka jälkeen voit jäädä opittua menetelmää SALLIVA Ruokavalio™ Tsemppiryhmään facebookissa toteuttamaan. (Huom! kurssialusta on käytössäsi vielä 4 viikkoa 12 viikon jälkeen)

  • Salliva ruokavalion avulla saat mielenrauhan ruokailujesi suhteen, joka näkyy parempana elämänlaatuna nyt ja tulevaisuudessa.

  

  • Opit 12 viikon kurssilla menetelmän järkevään painonpudotukseen, joka kestää arkea, juhlaa eli elämää!!!

  • Painonpudotuksessa on tärkeää, että keho ja mieli voivat hyvin!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • Verkkokurssilla et jää yksin, sillä kurssiin sisältyy Ninnan 45 minuutin sparraus puhelimella (arvo 97 €), facebook -tsemppiryhmän tuen sekä sähköpostiisi vinkkiviestejä 6 askeleen ottamiseen!

  • Eli saat vertaistukea muilta SALLIVA Ruokavalio™ Tsemppiryhmässä facebookissa. Pääset liittymään fb -ryhmään heti kurssille kirjautumisen jälkeen ja johon voit jäädä 12 + 4 viikon jälkeenkin.

  • Voit olla myös minuun s-postilla yhteydessä kurssin asioista ninna@salliva.fi, jolloin saat yksilöllistä tukea tekemiseen.  

  • Lisäksi pidän tsemppiryhmässä live -kyselyhetkiä joka toinen viikko ja pysyt niiden avulla hyvässä draivissa kurssin asioissa 12 viikon ajan sekä sen jälkeisessä painonpudotuksessa vielä pitkään kurssin jälkeen. (Niin kauan voit olla facebook -ryhmässä, kun facebook -ryhmä on toiminnassa).

  • Lisäksi SALLIVA Ruokavalio™ Tsemppiryhmässä on vaihtuvia teemoja ja haasteita RAVINTOON, LEPOON, LIIKKEESEEN JA miten pitää VIRKEÄ MIELI muutoksessa liittyen. Nämä antavat sinulle lisätukea tekemiseen!


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • Kurssille pääset kirjautumaan ja aloittamaan kurssin ja saamaan tsemppiryhmän -palvelut käyttöösi, kun olet maksanut kurssimaksun 225 € (sis. alv 24 %) joko kortilla tai laskulla.

  • Maksun yhteydessä kirjaat itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan, jolla pääset kirjautumaan jatkossa kurssille. Maksun jälkeen sinut ohjataan kurssin Tervetuloa -sivulle. Saat maksun yhteydessä antamaasi sähköpostiin verkkokurssin kirjautumis- yms. tietoja. (Muista tarkistaa myös roskaposti, toisinaan sähköposti menee sinne jostakin syystä?)

  • Maksun jälkeen menee muutama päivä, jotta kurssiin sisältyvät vinkkiviestit alkavat tulla sinulle sähköpostiin. 


  • Verkkokurssialustalla on 6askeleen (1 - 6) videot (kesto n. 1 h / per video). Aiheeseen liittyvät tehtävät (ns. Tiekartta) sekä ohjevideoita mm. ruokavalion koostamiseen.


  • Lähde mukaan verkkokurssille, jossa saat toimivan menetelmän painonpudotukseen. Menetelmä takaa sen, ettei painonpudotus ole kärvistelyä ja liiaksi tahdonvoimaan perustuva hetken dieetti eli tehdään asiat tällä kertaa mielekkäästi, helposti, systemaattisesti, hyvän ryhmän kanssa.

  • Verkkokurssi 6 askelta 12 + 4 viikkoa hintaan 225 € (sis. alv 24 %)
  • Terkuin, Ninna / Salliva ruokavalio

MITä ON SANOTTU NINNAN PITäMISTä PAINONHALLINTARYHMISTä? 

"Osallistuin Ninnan pitämälle painonhallintakurssille syksyn 2019 aikana ja sain kurssilla uusia oivalluksia arkeeni. Ruokavalioni keveni, ateriarytmi ja lautasmalli löytyi, ja osaan nyt ottaa paremmin aikaa myös levolle ja liikunnalle. Painoni jumittui kyllä tiettyyn kohtaan, mutta nyt en luovuttanut! 

Kurssilla opituilla elämäntapamuutoksilla ja ryhmän tuella pääsin kohti tavoitettani. Syksyn aikana kevenin 7kg ja se tuntuu; liikkuvuuteni ja tasapainoni on parantunut, jaksan työssä paremmin ja päiväunet voi jättää väliin viikonloppuisin. 

Kurssilla mukana olleen mieheni kanssa olemme tehneet aivan uusia kokkailukokeiluja ja lisänneet lenkkeilyä lähiluonnossa. Yksi iso tekijä varmasti oli, että muutin ajatukseni laihdutuskeskeisestä ajattelusta enemmän terveelliset elämäntavat haltuun ja jaksamista arkeen sallivalla otteella -ajatukseen. Siinä Ninnan kuunteleva ja kannustava asioiden läpikäyminen auttoi eritoten!"  

Pirkan opisto syksy 2019 ja seuranta toukokuu 2020, nainen 59v 



"Osallistuin Ninnan pitämälle painonhallintakurssille syksyn 2019 aikana ja sain kurssin opeilla ruokarytmin paremmaksi, annoskokoa kohtuullisemmaksi. Tuli mietittyä enemmän valintoja hetkessä, mitä lautaselle tai välipalaksi valitsen. Näiden muutosten avulla painonikin väheni 3 kk:n kurssin aikana n. 5 kg. Myös ryhmän tuki vei asioita paremmin oikeaan suuntaan, mutta suurin tekijä oli minulla myös tämän muutoksen tekemisen sisäistäminen ja että sille oli arjessa sopiva hetki. Näillä kurssin opeilla on hyvä jatkaa arkea eteenpäin..."  

Valkeakoski-opisto syksy 2019, Sirkku  



"Aloitin nyt elokuussa 2019 parantamaan ruokavaliotani itsenäisesti ja sitten syyskuussa aloitin Ninnan pitämän painonhallintakurssin. Kurssin isoin muutos taisi tapahtua suhtautumisessani niihin ns. epäterveellisiksi luokiteltuihin elintarvikkeisiin. Kun minulla oli kurssin opeilla ns. lupa syödä mitä mieleni haluaa, niin mieli alkoikin haluta yhä enemmän niitä terveellisempiä vaihtoehtoja lautaselle. Minuun "puri" siis tuo salliva ajattelu. 

Lisäksi kurssin ruokapäiväkirjojen avulla katsottiin, että söin päivän aikana riittävästi ja rytmitin ruokailuja välipaloilla. Painoni putosi tuon reilun 4 kk:n aikana n. 7 kg. Muiden ryhmäläisten tuki olivat myös kurssin aikana tärkeitä. Hyvällä mielellä tästä eteenpäin..."  

Pirkan opisto syksy 2019, Marita  

 

SAAT 3 -OSAISEN VIDEOSARJAN, jossa kerron...

  • 1/3 Miten teet ruokavaliomuutokset juuri oikeisiin kohtiin?
  • 2/3 Mitä huomioida arjessa pysyvien muutosten tekemisessä?
  • 3/3 Miksi et saavuta teoista huolimatta pysyviä muutoksia painoosi?
Share on LinkedInShare on Instagram

Nähdään kurssilla! Terkuin Ninna Hannu Salliva ruokavaliosta, ravitsemusasiantuntija, ETM ja restonomi